آخری خوش برای یک تراژدی

چهارشنبه رفتیم شیراز .

 

می خواستم از اتفاقات مسیر  تهران – شیراز بگم. از تخت جمشید از حافظ و سعدی و خواجوی کرمانی بگم. از قا انی و از وصال شیرازی بگم. از بازار وکیل و ارگ کریم خانی و موزه نارنجستان بگم  اما اتفاقی که موقع برگشتن افتاد مانع از اون شد .

 

جمعه حدود ساعت دو بعداظهر برف شدیدی در شیراز شروع به باریدن کرد . به همین دلیل از ساعت هشت سه پرواز شیراز به تهران کنسل شد . ملت ریختن تو دفتر ترافیک ایران ایر که حالا که بلیط هامون کنسل شده چیکار کنیم . یکی از مسئولان شیفت شب که جلو اومده بود و احساس پاسخگویی شدیدی میکرد (!) در جواب مردم گفت : اینجا بلیطتون رو باطل می کنیم و شما باید با مراجعه به آژانس های هوایمایی و  دوباره بلیط تهیه فرمایید!!  و این یعنی یک هفته چرخیدن در شیراز.

 

اینجا بود که صدای ملت در اومد . شروع کردن داد قال که : چه وضعشه . مثل سر و صدا های این مدلی که همیشه جند نفر از میان جمعیت شروع به صحبت می کنند ، سه نفر صداشون رفت بالا .

 

اولی مردی ( که شبیه سیروس گرجستانی  ) بود که ادعا میکرد : من فردا بلیط  خارج از کشور دارم و کلی متضرر میشم . می گفت : یعنی چی که بریم آژانس های هواپیمایی . ایران ایر در مقابل بلیط هایی که فروخته مسئولیت داره . باید پرواز جایگزین بذاره . چه جوری  400 تا مسافر می خوان بلیط تهیه کنند و از این جور حرفا

 

دومی خانمی بود که خیلی شمرده و آروم  همون حرفا را تکرار می کرد که ایران ایر موظف به ارائه پرواز جایگزین است و اگر قرار باشه 400 تا مسافر تو لیست انتظار پرواز های دیگه برن که نمیشه و از این حرفا.

 

سومی آقایی بود که از حرفاش بر میامد که پزشکه و  شنبه در تهران بیمار داره . میگفت که تا وقتی مسافر ها نمی تونند پرواز کنند ایران ایر یاید به آنها جا و غذا بده . از خاطراتش در کنسلی های دیگر می گفت. که چطور پرواز ها کنسل شده را با چندین ساعت تاخیر به صورت جایگزین می فرستادند. 

 

حدود یک ساعت از این گفت و گو ها  نگذشته بود که مرد اولی که کلی از سوی جمع صحبت کرده بود امد آروم کنار گوش آقای دکتر گفت : برو پیش اون آقاهه که اونجا ایستاده  اسمتو یاداشت کن . پروازت برای فردا صبح  اوکی میشه. ا.ن مرده خودش رفتت و آقای دکتر هم که دید اسمش را کارمند ایران ایر  یادداشت نمیکنه به داد و قالش ادامه داد.

 

خلاصه ما با اولین پرواز صبح شنبه اومدیم . نمیدونم پرواز جایگزین شیراز - تهران برقرار میشه یا نه.   
 
حسین

نظرات 5 + ارسال نظر
م.ش شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 19:33

میگم این طیاره هم شد وسیله سفر؟
یا می افته- یا نمی پره- یا کج میره- یا میدزدنش.
فقط قطار.نه می تونن بدزدنش چون دیگه ریلی جز همین ها نداریم - نه میشه بخوره زمین چون کلا رو زمینه- نه...
خلاصه فقط رجاء.

رجا فقط خط های .. را داره
واسه شیراز نداره ریلی چیزی . اوکی؟

علی یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 04:00 http://kaboosi.persianblog.com

با عرض سلام وخسته نباشید وهمچنین ضمن تشکر از زحمات شما به خاطر مطالبی که در این سایت ارائه می دهید
http://kaboosi.persianblog.com
علیرضا کابوسی گرگانی
در ضمن وبلاگ من هم جو ک ولطیفه است خوندنش خالی از لطف نیست
ممنونم

پیر خمین یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 09:31 http://pire-harat.blogsky.com

- نمی دونم چرا همه آی کیو هاشون انقدر اود کرد؟!...
آخه م.ش جان قطار که به راحتی و سرعت هواپیما نمیشه!
در ضمن چرا با سمند نیومدی!!!!!!!!!!!!!!!!

پیر طی الارض یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:08

شما که عرضه طی الارض کردن نداری بیخود رفتی مسافرت

دکتر۲۶ یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:50

درس و مدرسه هم که تعطیل ...نه؟امروز پرواز پدرم به بوشهر با ۴ ساعت تاخیر انجام شد.علاوه بر اون ۴ ساعت تا مسافرا رفتن نشستن تو هواپیما گفتن هواپیما خرابه و همه مسافرا ۴ ساعت دیگه هم تو هواپیما نشستن.باز خدارو شکر سالم رسیدن و رسیدین!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد