دفاعیه ای بر پست قبلی!

یه عده ای نسبت به پست قبلی اعتراض کردند٫ من هم سعی کردم تو جواب کامنت هاشون موضع اصلی خودم رو روشن کنم ولی خب تقریبا همه یه حرف رو می زدند و من هم هی باید واسه همشون یه جواب خاص می دادم.واسه همین گفتم بیام خیلی شفاف و روشن هدف یا به قول باغ مظفر پیام این پست رو بگم. یواش یواش داشتند ما رو مرتد اعلام کرده و حکم قتل ما رو واجب می کردند. گفتم بگم بابا این خبرها هم نیست:

 نکته ای که تو پست های (سفره حرضت...) و (مومن ؛اسکل...) خواستم اشاره کنم این بود که: گذشت اون زمانی که می شد از روی ظاهر افراد راجع بهشون قضاوت کرد. خواستم بگم هم به اسم امام حسین(ع) و هم به اسم بسیج ( کلا چیزهایی که به نوعی مقدس هستند) خیلی فعالیت هایی صورت می گیره که ممکنه غلط باشه. حتی خیلی ها به عمد از این اسامی به نفع خودشون سوءاستفاده می کنن. مثالهای زیادی هم زدم. حالا اینجا باید به یک نکته حواسمون باشه که من  نگفتم همه اینطور هستند! گفتم این سوءاستفاده ها داره زیاد میشه. باید فرق مقدس یا غیر مقدس بودن رو بفهمیم. هرکی رو پشت ماشینش نوشت یا حسین مظلوم ٫ معلوم نیست آدم درستی باشه!( حالا معنی درستی چیه؟ یعنی معلوم نیست دزد نباشه٫ قاتل نباشه و و یا غیره) و اینکه این تعصب روی حاشیه ها رو باید از بین برد. بازهم نکته ای که باید حواسمون بهش باشه اینه که تعصب روی حواشیرو از بین ببریم! نه روی اصل مطلب. من نگفتم روی امام حسین(ع) تعصب نداشته باش!  و اینکه باید از کسانی که می خوان زیر پرچم دین و اعتقادات کار خودشون رو بکنن تا کسی بهشون کاری نداشته باشه ترسید و به شدت باهاشون برخورد کرد. چون اعتماد مردم رو نسبت به اصل موضوع کم می کنن! چون کسی که یه ذره پاش تو مسائل دینی می لنگه با دیدن این افراد از دین سرد میشه و فکر میکنه دین فقط برای همینه. مثل این جوی که الان بر ضد بسیج درست شده که یه سری تو دانشگاه داد بزنند بسیجی برو گمشو. کی باعث شده اسم بسیجی خراب شه؟! بسیجی که بودن امروز ایران بی اغراق مدیون وجود اون بوده. حالا چرا اینطوری شده ٫دلیلش همین سوءاستفاده از اسم اون و دلسرد شدن یه عده از بسیج بوده. پس به خراب بودن مرید ٫ خود مراد خراب نمیشه ٫ ولی طرز فکر و اعتقاد مردم نسبت به مراد بوده که خراب میشه!

نکته بعدی اینه که قلم (یا همون کیبورد) اینجانب ناخودآگاه به سمت طنز میره که حالا خیلی ها بنارو بر مسخره کردن میذارن. نمی دونم چرا از خوندن پست قبلی این فکر برای بعضی ها ایجاد شده بود که من دارم با هیئت امام حسین(ع) شوخی می کنم و گفته بودن نکن؟! من کی همچین کاری کردم.  ببین من یه داستان مجلس زنونه ای رو مطرح کردم که بگم: (به قول محمد) سوراخ دعا رو گم کردیم! باز هم تاکید می کنن همه اینطوری نیستند. مادر من و خیلی از بچه ها توی سفره هایی شرکت می کنن که اصلا این خبرها توش نیست. میدونی بقیه نقدهارو خب همه می دونن. من بیام و بگم قمه زدن کار بدیه؟ خب اینو همه میدونن! میخوای بخاطر امامت چند قطره خون بدی؟ برو سازمان انتقال خون این خون اهدا کن؟ مجبوری مگه اینجوری ؟ یا باز هم به قول محمد تو کامنت مطلب قبلی که: مجالس مردونه با اون وضع دسته راه انداختن و صداهای عجیب و غریب و اعمال شام غریبان و .. رو هم در کنار نقد هات می تونی بذاری و این طور معلوم میشه که تو این مورد هم مثله خیلی چیزهای دیگه، سوراخ دعا رو گم کردیم.

بعد یه چیزه دیگه! من می خوام انتقاد کنم! بعضی چیزها یه دونش هم زیاده! من می خوام به همون یه دونه گیر بدم. اون یه دونه اشتباه چرا باید وجود داشته باشه. ببین دادن مطلب برای انداختن شبهه با دادن مطلب برای انتقاد و فهمیدن حقیقت فرق داره و هیچ کسی به جز قلب من نمی تونه بفهمه که نیت من چی بوده ؟! چه رسمی شده توی ایران هرکسی از هر چیزی انتقاد می کنه سریع بهش می گن خب بگو بینم تو تا حالا واسه این کار چی کار کردی؟ ربطش رو نمی فهمم!

 .... مدعیان رفاقت بسیارند. تا پای آزمایش در میان نباشد هر کسی از راه رسیده و نرسیده، مدعی عشق است. رفاقت را باید با صداقت آزمود و صداقت را می شود از ته نگاه‌های یک انسان فهمید. چشمها همه چیز را لو می دهند حتی عشقی را که در دلت پنهان کرده ای. دوستی یک معامله نیست و این همان حقیقتی است که از یاد‌ها رفته است کسانی که از دوستی به سود و زیان  آن می اندیشند سودی از دوستی نخواهند برد. دوست داشتن از عاشق بودن هم سخت‌تر است. دوستدار تو به سعادت تو می اندیشد حال آنکه عاشق تو به داشتن تو ...

انتظار دیدن تو کوله باری سنگین است که به دوش می کشم ...

انتظار شیرینی است ...

دردیست که دوستش دارم !!!

غمی است که رنجم می دهد ...

غمت را هم دوست دارم !!!

نظرات 7 + ارسال نظر
تنهاترین تنهایان چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 12:07 http://tanhatarinetanhayan.blogsky.com

به نام تنــهاتـرین تنــها
0000000000000000
سلام دوست عزیز وبلاگ نویس
از باب استعاره نیست اگر عاشورا را قلب تاریخ گفته اند
زمان هر سال در محرم تجدید می شود و حیات انسان هر بار در سید الشهدا ...
آغاز ماه عزای حسین بن علی (ع) و یارانش بر شما تسلیت باد
فقط خواستم بگم هرکس پیش شما آمد و گفت کربلا خیلی قشنگه راست گفته راست
و در آخر :
شما رو به خدا ، خدا رو فراموش نکنید ...
التماس دعا
در پناه حضرت دوست همیشه شاد باشید و امیدوار.
0000000000000000000000000000000000000
__________________امضاء : تنــهاتـرین تنــهایـان

محمد امین.محب چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 14:41

حالا میشه یه جورایی(!) قبولش کرد بیشترشو.
(آقای پرانتز: زیادمهم نیست اگه خواستی هم قبول نکن!)
روز وداع یاران ما را امان ندادند
بگذار تا بگریم چون ابر دربهاران
امیدوارم محرم پربرکتی داشته باشید.(امیدوار باش!)
یا علی...

صادق چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 15:38

نه دیگه نشد
اومدی و نسازی
هر چی من برات کامنت گذاشته بودم تو این پست نقدش کردی
بابا تو هنوز صادق و نشناختی؟
در باب مسئله اول می توان گفت که درست است از اسامی مقدس سو استفاده می شود اما ۲ تا حرف در مورده این دارم:
۱-اولا با ذکر این سو استفاده ها باعث کاهش اونها که نمی شیم بلکه افزایش هم میدیم
میگی چه طور؟
ببین انسان ذاتا دارای ۲ نوع در خواست درونی است یکی خوب و دومی بد اما چون دنیا محل پست و کوچیکیه انسان بیشتر به بدی گرایش داره برای همین اگه کاره بدی انجام می شه که با افشای اون سبب خراب شدن گروهی خوب می شیم نباید اونو افشا کنیم و اتفاقا سر پوش باید روش گذاشت
برای حل کردن اون معضل هم باید خود افرادی که داخل اون گروه هستند تصمیم بگیرند نه اینکه از بیرون بهشون گفته بشه
۲-همیشه معضلات بزرگ از چیزهای کوچیک شروع میشه
تو یه مجلسی از دکتر شریعتی پرسیدند که چرا ریش تو با تیغ میزنی و ...جواب داد اگه من این کارو نکنم مشکل فلسطین حل می شه؟
اتفاقا تو اون مجلس دکتر چمران هم بود وقتی این حرفو شنید بلند شد و گفت:شاید مشکل فلسطین حل نشه اما شما مشکلی بر اون اضافه کردید شما الگوی جامعه هستید و...
هدفم از این قصه این بود که اگه می گم خودت چی کار کردی بخاطر اینه که تو داری از امام حسین علیه السلام دفاع می کنی میگن اگه می خوای یه چیزیو خراب کنی ازش بد دفاع کن
می خوام با بد دفاع کردن خرابش نکنی
التماس دعا رفیق

می خوای بگی من کسی نیستم که بتونم ازش دفاع کنم! آره حرف خوبیه!

رسول٫ ار دوست خطا گفت نگیریم بر او ور به حق گفت ٫ جدل با سخن حق نکنیم


قابل توجه کسانی که تو پست قبلی به من!! گفته بودند خیلی جو میدی.

علی سعیدی پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 07:13

بالاخره بعد از این همه جنگ و جدل حرضت ابوالفرض امام چندمه من نفهمیدم.ولی حداقل فهمیدم وزنه بردار نیست!

آرمان شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 00:38 http://360.yahoo.com/profile-BCvyUVEwaasXN6HTohXTlNR4OcBVwFVQ

رسول جونم! خیلی خیلی دوست دارم! از نوشته هات خیلی خوشم میاد! ولی الان نمیدونم چه نظری باید بدم؟!!
میدونی... به نظر من تو قلم شیوایی داری!! قلمت هم مطمئن باش مشتری های خودشو داره! اگه بهتر و عمیق تر بنویسی اونا که فقط به خاطر قلم تو میان اینجا بیشتر لذت میبرن و بیشتر ترغیب میشن که نظر بذارن برات! اونایی هم که واسه تفریح میان از دو حالت خارج نیستن! یا به قدرت قلم تو پی میبرن و مشتری میشن و سعی میکنن مثل مشتریات اینجا رو بخونن و یا حالشون به هم میخوره و میرن بیرون!! که چه بهتر!!!
وبلاگت اگه بتونه با دل آدما حرف بزنه خیلی ارزش داره!

محمد مهدی شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 23:33

- یکی از دوستان یه روزی به من گفت که همین که میبینیم بزرکی(که به بزرگی اون اطمینان داریم) کاری کرد همون برای ما حجت است.
منظور من فقط تذکر این مطلبه که باز بحث فرق آدم ها مطرح میشه. خواستم تذکر بدم قمه زدن رو که گفتی همه میدونن بده (به طور مثال میگم) در حضور شیخ جعفر مجتهدی(اگه کسی به بزرگی ایشون اطمینان و شناختی نداره توصیه میکنم که تحقیق کنه) قمه زده میشد و ایشون منع نمیکردند. یعنی این که انقدر صریح نباشیم. و متذکر باشیم که سیاه و سفید نبینیم مسائل رو.
یه چیزی در مایه های حسنات الابرار سیئات المقربین (دقت کنید که گفتم در مایه های و مثال عینی نیاوردم)

- دست ما رو هم بگیر(اگه بلدی از چشم خونی عشق رو تشخیص بدی...کلاس خصوصی میذاری؟؟...just kidding)

- من امسال برای اولین بار کتاب حماسه حسینی که متن سخنرانی های استاد شهید مطهری پیرامون حادثه و قیام کربلا است رو خوندم. دید خوبی به آدم برای تشخیص تحریفات میده و سر نخ خوبیه برای جویندگان حقیقت.

امین یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 07:58 http://kaftarbaz.blogsky.com

سلام دوست عزیز
از وبلاگت بازدید کرم با حال بود
خوشحال میشم به ماهم سر بزنی
راستی اگه اومدی نظر یادت نره !!!
امین اهواز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد